Košarica

Vaša košarica je prazna ...

Čaj i vitamini

Vitamin C

Sadnica čaja je prirodno iznimno bogata vitaminom C – u 100 g svježeg lista nalazi se 250 mg. Nažalost, ovaj je vitamin termolabilan te dolazi do trenutnog uništenja čim čaj dođe u kontakt s vodom temperature iznad 30 °C, stoga čaj ne možemo smatrati izvorom vitamina C.

 
Vitamin P – flavonoidi

Tanini nađeni u čaju – flavonoidi, pomažu apsorpciju vitamina C te povećavaju čvrstoću kapilara i smanjuju vrijeme krvarenja nakon ozljede.

 

Vitamini B komplexa

Ovi su vitamini iznimno dobro topivi u vodi te ih u velikoj količini možemo pronaći u čaju. Pridonose općem boljem stanju organizma na način da ubrzavaju metabolizam – potiču niz kemijskih reakcija u tkivima.

 

Čaj i razina željeza

Nerijetko možemo čuti da pijenje čaja snižava razinu željeza u krvi. I zaista, tanini čaja, iznimno blagotvornog utjecaja na organizam, imaju i nedostatak – onemogućuju potpunu apsorpciju željeza koje unosimo hranom. Na osobe koje ispijaju čaj u velikim količinama tijekom dana (više od 1,5 l / dan), a inače nemaju problem s manjkom željeza i pravilno se hrane, ova mana nema značajan utjecaj. No, ukoliko volite piti čaj, a patite od anemije, preporuka je konzumirati ga 40-tak minuta nakon većeg obroka.

Crveno meso predstavlja najbolji izvor željeza koje naše tijelo može apsorbirati. Stoga veći rizik od anemije imaju vegetarijanci te trudnice, kojima se preporuča ograničavanje konzumacije čaja tijekom trudnoće i laktacije.